Wednesday, 16 May 2012

TERASA HATI!!!




ika hanya pekerja sambilan biasa
memang semua benda ika tak tahu lagi nak buat
ika baru 3 bulan kerja kat klinik pakar ortopedik tu
banyak benda lagi yang perlu ika belajar
ika akui ika nie jenis lembap nak selesaikan satu-satu kerja
ika bukan macam kak Ja (kerani sorang lagi) yang jenis buat kerja cepat
lain orang lain cara
tapi lembap-lembap ika, ika boleh selesaikan kerja dalam satu hari
ika sanggup balik lambat sebab nak selesaikan kerja ika tu
ika tak nak tangguh lama-lama
walaupun staff lain suruh ika balik
tapi ika tetap nak stay sampai kerja ika siap
adat lar kalau kita buat kerja mesti ada yang salah
mana ada kerja kita buat semua betul
ika terima teguran orang
ika jadikan ia sebagai pengajaran bagi ika
=
=
=
=
baru-baru nie kak Ja masuk wad
seminggu ika handle kerja kak Ja
sampai nak demam-demam pun ada
ika akui kerja kak Ja memang banyak
tapi ika tetap nak selesaikan kerja dia sampai habis
ika tak nak tangguh kerja dia lama-lama
ika cuba sebaik yang mungkin nak selesaikan kerja kak Ja tu
tapi kenapa ada orang still tak puas hati dengan ika??
ada saja mulut nak mengata
please lar.. sebelum nak pelekeh orang lain
baik cermin diri sendiri dulu
ika tahu semua orang dalam tu sayang kat kak Ja
bagi depa kak Ja lar yang buat kerja semuanya perfect
tapi time ika.. ada saja orang nak pelekeh macam-macam
(ye lar kita nie kan pekerja sambilan)
tapi ika tak kisah.. janji ika buat kerja ika bagi siap sudah
ika malas nak layan orang yang kadang-kadang banyak bercakap
tapi kerja tak jalan
 kadang-kadang sakit hati pun ada..
tolong lar jangan sesekali nak pelekeh orang yang baru nak belajar
tapi bagi lar tunjuk ajar supaya orang yang "lembap" nie boleh tahu apa yang perlu dibuat
dan apa yang tak perlu dibuat
jangan nak mengutuk belakang dan pelekeh orang sesuka hati je
tahu lar pangkat depa lagi tinggi dari pangkat kita nie
 tapi jangan nak pandang rendah dekat orang lain
sedangkan diri sendiri pun buat kerja dok salah-salah lagi
sabar je lar dengan orang macam nie..
ermmmm....



p/s: tension..rasa nak menangis sepuas-puasnye!!! ;(



see ya...:)










Thanks Ye Baca Entry Ika..Kalau Suka Sila Like Ye Dan Jangan Lupa Komen Sekali Ok..Peace(",)

Friday, 4 May 2012

SIBUK!!!






Assalamualaikum
hye guys..
wahhh... lamanya ika tak on blog.. hehe
biasa lar.. sejak-sejak kerja di klinik pakar nie dan masuk dalam dunia erobik nie
asyik sibuk je memanjang
mana tak nye.. sejak kerja kat klinik pakar tu
makin bertimbun-timbun kerja nak kena siap..
time habis kerja pkul 5.. semua orang pakat balik dah..
yang kita nie pkul 5 tak ketahuan lagi..
erm... ika bukan apa.. nak balik pkul 5 pun boleh..
tapi main dengan kerja banyak nie.. malas nak biar macam tu je
baik ika siapkan kerja dulu sebelum balik.. hehe..
erm.. sekarang nie pulak ika ada pertandingan erobik..
hehe.. makin sibuk lar jadinya..
dengan nak buat latihan lagi..
dapat tahu lak last-last minute..
so berlatih tak henti-henti ar..
sampai sakit kaki-kaki nie.. macam nak tercabut dah rasa.. hik3..
ok lar.. ika tak nak cerita panjang lebar
ika nak tunjuk kat korang video pertandingan erobik yang ika bertanding masa 28 April hari tu..
hope korang enjoy tengok video ika nie... hik3 (",)

*
*
*
*
*
*
*


video

see ya... :)






Thanks Ye Baca Entry Ika..Kalau Suka Sila Like Ye Dan Jangan Lupa Komen Sekali Ok..Peace(",)

Copyright @ Syafiqah a.k.a Ika